ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

1. Dary Jesieni

HASŁA Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

Dziecko:    

1.1zgłasza potrzeby fizjologiczne, samodzielnie wykonuje podstawowe czynności higieniczne (…)                                                            

1.5 uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych (…)                                          

2.1 rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem (…)                                                                                    

3.4 używa zwrotów grzecznościowych podczas powitania, pożegnania, sytuacji wymagającej przeproszenia i przyjęcia konsekwencji swojego zachowania;      

4.5) odpowiada na pytania, opowiada o zdarzeniach z przedszkola (…)                                                                  

4.7) eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną; słucha, odtwarza i tworzy muzykę, śpiewa piosenki, porusza się przy muzyce i do muzyki (…)

 

CELE SZCZEGÓŁOWE                                                                                               

Dziecko:

  • Rozpoznaje warzyw i podawanie ich nazw.
  • Kształtuje umiejętności posługiwania się przymiotnikami; rozszerzanie słownika czynnego dzieci.
  • Rozpoznaje owoców i podawanie ich nazw; posługiwanie się określeniami: twardy, miękki.
  • Wdraża się do profilaktyki zdrowotnej poprzez zdrowe odżywianie się.
  • Poszerza wiedzę przyrodniczą na temat grzybów;
  • Usprawnia małą motorykę poprzez zabawy z plasteliną.
  • Poszerza wiedzę przyrodniczą o nazwy drzew liściastych (kasztanowiec i dąb) oraz ich owoców.
  • Układa kompozycje z materiału przyrodniczego; rozwija kreatywność;
  • Rozwija kompetencje matematyczne poprzez tworzenie i kontynuowanie prostych rytmów ruchowych, słuchowych i graficznych.
  • Usprawnia małej motoryki poprzez naklejanie drobnych elementów.

2. Dbamy o zdrowie

HASŁA Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

Dziecko:    

1.1zgłasza potrzeby fizjologiczne, samodzielnie wykonuje podstawowe czynności higieniczne (…)                                                                       

1.5 uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych (…)                                        

2.1 rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem (…)                                                                              

3.4 używa zwrotów grzecznościowych podczas powitania, pożegnania, sytuacji wymagającej przeproszenia i przyjęcia konsekwencji swojego zachowania;                       

4.5) odpowiada na pytania, opowiada o zdarzeniach z przedszkola (…)                                                                  

4.7) eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną; słucha, odtwarza i tworzy muzykę, śpiewa piosenki, porusza się przy muzyce i do muzyki (…)

 

CELE SZCZEGÓŁOWE                                                                                               

Dziecko:

  • Obserwuje zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie ich z aktualną porą roku.
  • Rozumie znaczenia wyrażenia zdrowe odżywianie się.
  • Poznaje pracę lekarza pediatry; kształtuje właściwe zachowania podczas wizyty u lekarza
  • Rozumie konieczność dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych.
  • Rozpoznaje i podaje nazwy części garderoby; klasyfikacja ubrań.
  • Podnosi kompetencje matematyczne poprzez kształtowanie rozumienia liczby w aspekcie kardynalnym; przeliczanie w zakresie 1–3; określanie, ile jest elementów.
  • Rozumie znaczenia jedzenia owoców dla zdrowia człowieka.
  • Poznaje znaczenie ruchu dla zdrowia; chętnie bierze udział w zorganizowanych zabawach ruchowych w sali i w ogrodzie przedszkolnym.
  • Rozwija koordynację wzrokowo-ruchowej.

3. Jesienią w parku i lesie

HASŁA Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

Dziecko:    

1.1 zgłasza potrzeby fizjologiczne, samodzielnie wykonuje podstawowe czynności higieniczne (…)                                                                                 

1.5 uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych (…)                                          

2.1 rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem (…)                       

3.4 używa zwrotów grzecznościowych podczas powitania, pożegnania, sytuacji wymagającej przeproszenia i przyjęcia konsekwencji swojego zachowania;                      

4.5) odpowiada na pytania, opowiada o zdarzeniach z przedszkola (…)                                                                  

4.7) eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną; słucha, odtwarza i tworzy muzykę, śpiewa piosenki, porusza się przy muzyce i do muzyki (…)

 

CELE SZCZEGÓŁOWE                                                                                               

Dziecko:

  • Dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią (przebarwianie się liści i ich opadanie).
  • Tworzy obrazy do muzyki.
  • Obserwuje zmiany zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie ich z aktualną porą roku; zbiera eksponaty do kącika przyrodniczego.
  • utrwalanie nawyków higienicznych i porządkowych.
  • Rozwija wyobraźnię ruchową poprzez zabawę przy muzyce; rozwija słuch i poczucie rytmu.
  • Czerpie radość ze wspólnej zabawy;
  • Rozwija kompetencje językowe; poszerza słownika na podstawie pojęć nadrzędnych.

4. Zabawy na jesienne wieczory

HASŁA Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

Dziecko:    

1.1 zgłasza potrzeby fizjologiczne, samodzielnie wykonuje podstawowe czynności higieniczne (…)                                                                                     

1.5 uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych (…)                                        

2.1 rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem (…)                                                                               

3.4 używa zwrotów grzecznościowych podczas powitania, pożegnania, sytuacji wymagającej przeproszenia i przyjęcia konsekwencji swojego zachowania;                

4.5) odpowiada na pytania, opowiada o zdarzeniach z przedszkola (…)                                                                  

4.7) eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną; słucha, odtwarza i tworzy muzykę, śpiewa piosenki, porusza się przy muzyce i do muzyki (…)

 

CELE SZCZEGÓŁOWE                                                                                               

Dziecko:

  • Liczy w dostępnym zakresie; porównuje liczebności zbiorów i tworzy zbiory równolicznych.
  • Ćwiczy koordynacje wzrokowo-ruchową.
  • Poznaje wygląd i nazwy różnych orzechów (włoski, laskowy).
  • Poznaje zwyczaje zwierząt szykujących się do zimy; rozpoznaje zwierzęta i podaje ich nazw.
  • Dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią (przebarwianie się liści i ich opadanie).
  • Rozwija małą motorykę poprzez naklejanie drobnych elementów.
  • Bierze udział w zorganizowanych zabawach ruchowych.