PLAN  KWIECIEŃ 2020

GRUPA I  ,,BIEDRONKI”

 TEMATY KOMPLEKSOWE

 1. WIELKANOC

 CELE

Dziecko:

  • Wzmacnia więzi rodzinne
  • Poznaje charakterystyczne elementy związane z Wielkanocą
  • Kształtuje umiejętność uważnego słuchania opowiadania czytanego przez rodziców
  • Poznaje polskie zwyczaje związanych z Wielkanocą : święcenie palmy wielkanocnej, malowanie jajek, przygotowanie święconki z pokarmami, zwyczaj Lanego Poniedziałku
  • Poznaje określenia: pisanka, kraszanka, święconka
  • Łączy opis słowny z przedmiotem – rozwiązywanie zagadek
  • Poznaje tradycję święcenia pokarmów w Wielką Sobotę
  • Zwrócenie uwagi na estetyczny wygląd koszyczka wielkanocne
  • Posługuje się nazwami kolorów podstawowych
  • Liczy w dostępnym zakresie
  • Buduje wypowiedzi na temat świątecznych potraw

 2. PRACA ROLNIKA

 CELE

Dziecko:

  • Poznaje pracę rolnika – czynności, jakie wykonuje i potrzebne mu narzędzia
  • Rozwija motorykę małą
  • Poznaje nazwy i wygląd pojazdów niezbędnych w gospodarstwie
  • Poznaje produkty, które powstają z mleka
  • Rozumie znaczenie jedzenia nabiału dla zachowania zdrowia

 3. DBAMY O NASZĄ PLANETĘ

 CELE

Dziecko:

  • Nabywa poczucie odpowiedzialności za przyrodę
  • Wskazuje właściwe i niewłaściwe zachowania wobec przyrody
  • Rozwija sprawność manualną i inwencję twórczą
  • Kształtuje umiejętność wykorzystywania różnych materiałów w pracy plastycznej
  • Rozwija mowę i koncentrację uwagi
  • Bierze udział w eksperymentach poprzez które poznaje przyrodniczą rzeczywistość.
  • Nabywa sprawność ruchową
  • Wzmacnia mięśni grzbietu
  • Kształtuje umiejętności klasyfikowania według określonej cechy

 4. TAJEMNICE KSIĄŻEK

 CELE

Dziecko:

  • Kształtuje umiejętność wypowiadania się na temat ulubionych książek
  • Rozwija ciekawość badawczą – sprawdza różne faktury papieru
  • Rozwija zainteresowanie książkami
  • Doskonali umiejętność liczenia
  • Poznaje pracę sprzedawcy w księgarni
  • Poznaje określenia: okładka, strona, kartka, księgarnia
  • Rozwija sprawność koordynacyjną (równowagi, orientacji wzrokowo-ruchowej)
  • Dostrzega różnorodność tematyczną książek
  • Rozwija zainteresowanie książkami